söndag 30 december 2018

Chokladkort

Här följer 2 kort som gjordes i höstas på scrapträff i Övik och Piteå. Så roligt att åka iväg och träffa likasinnade, klämma, känna och handla från butikernas utbud och inspireras!
Först ut ett chokladkort som jag dessutom vann ett pris med :)
Papper från Reprint. Alla blommor fanns i tävlingskitet. Bladen är färgade med Distress Stain, eftersom endast det som fanns med i kitet fick användas. (Aluminiumfoliet har jag satt dit när jag kom hem). "Chokladbitarna" sitter på distanskuddar. Hjärtstämpeln är en die från Gummiapan som jag stansade ut i foam för att kunna använda till just detta projekt.

I toppen ryms en Marabou Premium chokladkaka.


Nästa kort är ett "vanligt" dubbelvikt kort av svart cardstock, men det mönstrade papperet kommer från en chokladkaka (Vintage Plantations).
Ramen är en stämpel med die från Kaisercraft. Ormbunksblad och fågel i lera med formar från Martha Stewart. Just dessa är några av mina absoluta favoriter! 


Tusen tack för titten! :)
Vi ses igen någon gång nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar