söndag 22 december 2019

Julkort

Ett av få julkort som skapats i december. Jag hade köpt Maja Designs nya, fina julserie "Holiday in the Alps" och blev inspirerad av deras mood board för november/december, så här kommer mitt bidrag. Först deras inspirationsbild:
Det är mörkt ute dygnet runt nu så det är svårt att fota för att göra färgerna rättvisa, men här är mitt kort:





Jag är lite förtjust i dessa ramkort. Jag tycker de är så effektfulla. Denna gjorde jag som ett shakerkort också, men glitter, flakes, snöflingepaljetter och silverpärlor.
Motivet är Tim Holtz vackra vinterlandskap som är stämplat i färgen Faded Jeans. Distress Oxide i samma nyans har fått utgöra lite bakgrundsskuggor.

Jag deltar också i:
Nordsalten Hobbyklubb - #178 Jul - Engler/Juletre
Scrappelyst - Grublis for desember - Snö

Tack för titten! :)

3 kommentarer:

  1. Nydelig julekort du har laget :)
    Takk for at du deltar på utfordringen hos NSHK!
    DT Anita Lise.

    SvaraRadera
  2. Et flott og detaljert rammekort.
    Takk for at du deltar på utfordringen vår hos NSHK.
    -Jeanett.

    SvaraRadera
  3. Nydelig og utrolig forseggjort kort.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvaraRadera