torsdag 1 augusti 2019

Bröllopskort

Ett beställningskort till ett bröllop kommer här. Önskemålet var svart, vitt och en valfri accentfärg. Jag har inte så mycket svart papper och letade djupt i mina gömmor, så här kommer gamla godingar - jag tror det ena papperet är från 2008! Lite från restlådan och så ett helt nytt papper, i en salig blandning av mönster och tillverkare, men jag tycker själv att det blev en riktigt bra mix :)

På locket har jag använt diverse olika blomster, både egna tillverkade och köpta i både papper och tygliknande material. En bit chipboard med lyckans fjäril på toppen för att göra det lite intressant .


"Bandet" i silver (blank plast typ) är något som jag aldrig trodde att jag skulle få användning för. Fint, men inte min "stil", möjligen till något julprojekt har jag tänkt i flera år... Här tycker jag det passade toppen! :)
De fyra olika sidorna:




Asken öppen. Inuti en mindre ask med lite mer blommor och ett brudpar i chipboard.

Fin dikt av Siv Andersson, tejpad fast ifall beställaren vill ha någon annan dikt eller hälsning.
Tags formade som hjärtan för handskriven hälsning.

Inuti den lilla asken finns plats för ett presentkort och 2 chokladhjärtan. Jag hade dock inte något av detta för att illustrera, så det blev ett gammalt bensinkort och 2 chokladägg :)

Jag deltar i:
IAR - July challenge
Scrappelyst - Grublis for juli - hjerter

Tack för titten! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar