söndag 15 oktober 2017

Höstkort

Dags för ett höstkort nu då. Månadens utmaning hos Paradise of Stamps är höst/halloween, var med du också! Jag har använt en stämpel från Slöjd-detaljer, den kändes ganska suddig innan jag färglade med mina distressmarkers men jag gillar slutresultatet :) Påminner om ett gammalt bokmärke tycker jag. Jag har också målat med lite twinklings, men det syns inte här, i verkligheten skimrar och glittrar hela motivet. Basen i detta kort är en papperspåse som jag fick när jag handlade tvål.

På vänster insida finns plats för en lott, presentkort eller liknande då botten på påsen fått bilda en ficka. Till höger finns en stor tag med plats för text på fram- och baksida. För att lätt kunna dra ut har jag satt på en tab med texten "Hello" i gult gjord med min gamla dynamo från början av 80-talet. En raritet som jag inte vet om det går att få tag i nya dymorullar till?! Den är smalare än de som går att köpa på ex. Clas Ohlson. Vackra papper från Pion!

Jag deltar också i:
Scrappelyst - Grublis for oktober - höstens färger
I Am Roses - October, Anything goes

Tack för titten! :)
Thanks for looking! :)

5 kommentarer:

  1. Så nydelig høstkort.
    Fikk skikkelig godfølelse av å se på dette. Nostalgisk.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvaraRadera
  2. This is so pretty!!! I love the colors!! Great project! Thanks for joining us at I Am Roses!

    SvaraRadera
  3. Such a sweet autumn card, Katerina! Thanks for sharing it with us at the IAR Challenge blog!

    SvaraRadera
  4. Virkelig nydelig kort i lekre høstfarger.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvaraRadera
  5. Nydelig kort med flotte høstfarger! Takk for at du deltar hos Scrappelyst!

    SvaraRadera