söndag 13 januari 2013

Grattiskort

Helgen har varit solig, men kall; -24 grader!! Vad passar väl bättre då än att sitta inne och pyssla!? :)
Kära moster fyller år och här har jag inspirerats av många olika utmaningar, kul och så arbetad insida har jag nog aldrig gjort på något kort förut! En beskrivning på hur jag gjort insidan finns här, jag har bara ändrat lite mått för att det ska passa till ett fyrkantigt kort. Dessvärre blev kortet lite väl tjockt och vill inte alls hålla sig stängt, så jag knöt ett snöre runt för att hålla ihop det någorlunda.
Alla mönsterpapper kommer från resthögen, passar perfekt till såna här tillfällen!
 
 
 
 
Dies från Magnolia och Sizzix. Motivet är målat med Distressrefillers. Den stora blomman är gjord av Tim Holtz dien "Pinecone". Någon bra kotte har jag inte lyckats få till, men det funkar ju bra att göra blommor! :) Lite smått och gott ur gömmorna, fjärilarna gillar jag skarpt!
 
 
Kortet öppnas upp och insidan bjuder på 3 pop-up paket! :)
 

Ena sidan är embossad och kalendern kommer härifrån. Texten är 2 olika QK-alfabeten.
You can find the popup-card tutorial here!

Med detta kort vill jag delta i följande utmaningar:
I would like to enter my card into following challenges:

Kort o Mania - #77 Potpurri (alla mönsterpapper, biljetter)
Card and Scrap - #46 Bruk metallpynt
Lovely hÄnglar or sweet Magnolias - #60 Something new (framedie from Sizzix, charm, flower)
MDUC - #179 Flowers
Hjerteboden - Födelsedagskort med tal
Live & Love Crafts - #7 Something old (all pp, tickets)
Papirpikene - #11 Färgutmaning
The Dutch Magnolia Chickies - #Anything goes

Tack för titten! :)
Thanks for looking! :)

6 kommentarer:

  1. prachtige kaart in mooi model
    bedankt voor je deelname aan dmcc
    gr miriam
    PS eigelijk was je te laat met inzenden ,voor deze keer hebben we de inzending nog meelaten doen.Zie uitleg op het challenge blog van DMCC

    SvaraRadera
  2. What A great card you have made . Thanks you for joining us at the Lovely Hanglar or Sweet Magnolia challenge ,.

    hugs
    Ulla

    SvaraRadera
  3. Hei
    Godt nytt år! Så flott kort du har laget. Liker godt de duse fargene du har brukt, og Tilda er malt helt nydelig. Takk for at du deltar i utfordringen hos Hjerteboden.
    Klem, Janne

    SvaraRadera
  4. Flott kort med mange fine detaljer!

    Tusen takk for at du deltar hos Papirpikenes Verden, men vi kan dessverre ikke godkjenne bidraget denne gangen, siden du har kombinert det med for mange andre utfordringer. Velkommen tilbake senere :-)

    Klem Mette

    SvaraRadera
  5. Hej Katarina!
    Åh, vad jag gillar det här! Så otroligt läckert - utsidan är så snygg och din gudomliga målning av den här söta Tildan är perfekt :) Underbara detaljer och vackra papper :)
    Men jag kan inte hjälpa att jag ändå rådiggar insidan! Så cool!! Måste definitivt prova det här :)
    Tack för att du deltar i veckans utmaning hos oss i MDUC :) Varmt välkommen åter!
    Kram, Louise

    SvaraRadera
  6. This is so pretty
    Thanks for joining us for this challenge at
    Lovely Hänglar Only and Sweet Magnolia
    Hugs, Becky x

    SvaraRadera